چگونه میتوان به صورت موثر مطالعه داشت؟
نوشته شده توسط : sanaz

سازماندهی مناسب و آمادگی برای آزمون ها و آزمون ها می تواند تمام تفاوت ها را با عملکرد مدرسه ایجاد کند. مطالعه موثر با نگرش درست شروع می شود. یک چشم انداز مثبت می تواند مطالعه را از یک تنبیه به فرصتی برای یادگیری تبدیل کند.

روش های مطالعه باید متناسب با هر دانش آموز باشد. هر کسی توانایی های متفاوتی دارد، بنابراین مهم است که تعیین کنید چه چیزی برای شما موثر است و چه چیزی موثر نیست. (مشخص کنید که چه نوع یادگیری هستید و کدام تکنیک های مطالعه برای شما بهتر عمل می کنند)

برای برخی از دانش آموزان، درس خواندن و باانگیزه ماندن آسان است و برخی دیگر ممکن است کمی سخت تر کار کنند.

موثرترین راه برای مطالعه چیست؟

پیدا کردن بهترین راه برای مطالعه یک فرآیند مداوم است. چیزی نیست که بتوان آن را به شب قبل از آزمون موکول کرد. شما باید به طور مداوم مهارت های مطالعه خود را بهبود دهید تا درک بهتری از آنچه که کار می کند (و آنچه که کار نمی کند)داشته باشید.نکاتی برای کمک به مطالعه ی موثرتر

یاد گرفتن نحوه مطالعه بهتر به شما کمک می کند تا دفعه بعد که یک آزمون بزرگ برگزار می شود، ترس و ناامیدی نداشته باشید.

تسلط بر عادات مطالعه موثر نه تنها یادگیری را آسان تر می کند بلکه به شما کمک می کند تا در دبیرستان و پس از دبیرستان نمرات بهتری بگیرید.

6 راز برای مطالعه موثر را کشف کنید که به شما در آزمون بعدی کمک خواهند کرد.

چگونه به طور موثر مطالعه کنیم؟

1- سازمان یافته شوید

برنامه ریز تکالیف را همیشه باخود همراه داشته باشید. ورود به تکالیف، پروژه ها، آزمون ها و تکالیف به محض تعیین تکلیف، اطمینان حاصل می کند که آن ها فراموش نمی شوند.

2- به کلاس توجه کنید

تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی هنگام صحبت کردن معلم مهم است. گوش دادن فعال را با تمرکز بر آنچه گفته می شود تمرین کنید و با کلمات خودتان یادداشت برداری کنید. این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید آنچه را که در کلاس آموزش داده می شود می شنوید (و درک می کنید).

3 از حواس پرتی ها دوری کنید

حواس پرتی ها همه جا وجود دارند؛ از تلفن همراه گرفته تا شبکه های اجتماعی برای دوستان. آگاه باشید که چه چیزی حواس شما را در کلاس پرت می کند و بدانید چگونه از این حواس پرتی ها دوری کنید. اگر می دانید که حواس شما را پرت می کند، از نشستن کنار دوستان خودداری کنید. خاموش کردن تلفن همراه نیز به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به معلم خود توجه می کنید.

4- دقت کنید که یادداشت ها کامل باشند

نوشتن یادداشت های واضح و کامل در کلاس به شما کمک می کند تا اطلاعاتی که یاد می گیرید را پردازش کنید. این یادداشت ها همچنین به یادداشت های مطالعه تبدیل می شوند که می توانند قبل از امتحان بررسی شوند. اگر کلاسی را از دست داده اید با دوستان یا معلم صحبت کنید تا از کامل بودن یادداشت هایتان اطمینان حاصل کنید.

5- اگر متوجه نشدید سوال بپرسید

دست خود را بلند کنید و اگر چیزی را درک نمی کنید سوال بپرسید. اگر در مقابل همه احساس راحتی نمی کنید، یک یادآوری برای خود بنویسید تا بعد از کلاس با معلم صحبت کنید.

6- برنامه مطالعاتی تهیه کنید

هنگام برنامه ریزی مطالعه، به برنامه ریز خود نگاه کنید و در مورد آنچه که باید انجام شود، فکر کنید. در مورد انواع سوالاتی که در آزمون مطرح می شوند و موضوعاتی که پوشش داده می شوند، فکر کنید تا بدانید که باید روی چه موضوعاتی تمرکز کنید. اهداف مشخصی برای هر جلسه مطالعه تعیین کنید، مانند اینکه تا پایان جلسه چند موضوع را پوشش دهید.چگونه عاشق مطالعه شویم





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: